Financing Road Infrastructure by Savings in Congestion Costs : A CGE Analysis


Conrad, Klaus ; Heng, Stefan


[img]
Vorschau
PDF
579.pdf - Veröffentlichte Version

Download (92kB)

URL: https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/1032
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-10321
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2000
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Discussion papers / Institut für Volkswirtschaftslehre und Statistik ; Department of Economics, Universität Mannheim
Band: 579
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Rechtswissenschaft und Volkswirtschaftslehre > Sonstige - Fakultät für Rechtswissenschaft und Volkswirtschaftslehre
MADOC-Schriftenreihe: Institut für Volkswirtschaftslehre und Statistik > Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Normierte Schlagwörter (SWD): Infrastruktur , Straßennetz , Politische Entscheidung , General Equilibrium Environmental Model
Abstract: Division of labor, outsourcing in manufacturing and just-in-time production require the provision of a good and sufficient road infrastructure system. The society is used to mobility, preference for it even increases, and the full benefit of competition can only be realized if special distances can be overcome at low cost of transportation. Since the 1970's, however, the negative aspects of an intensive extension of road infrastructure has dominated the political decision process. The objective of this paper is to model the aspects of bottlenecks in road infrastructure, of congestion costs and of the effect of investment in infrastructure in a computable general equilibrium framework. A long-run "business as usual" simulation will show how congestion and its cost will develop over time. Given the necessity to act we will raise the fuel tax to partly finance infrastructure investment. We will then compare the cost of the addition in infrastructure with the savings in congestion costs in order to see whether this policy measure is self-financing.
Zusätzliche Informationen:

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




+ Zitationsbeispiel und Export

Conrad, Klaus und Heng, Stefan (2000) Financing Road Infrastructure by Savings in Congestion Costs : A CGE Analysis. Mannheim [Arbeitspapier]
[img]
Vorschau



+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detailierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen