Do Magazines' "Companion Websites" Cannibalize the Demand for the Print Version?


Kaiser, Ulrich ; Kongsted, Hans Christian


[img]
Vorschau
PDF
dp0549.pdf - Veröffentlichte Version

Download (401kB)

URL: http://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/1123
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-11235
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2005
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > Zentrum für Europ. Wirtschaftsforschung (ZEW)
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: C33 L11 C32 ,
Normierte Schlagwörter (SWD): Deutschland , Web Site , Magazin <Zeitschrift> , Schätzung
Abstract: We analyze the relationship between website visits, magazine demand and the demand for advertising pages using Granger non-causality tests on the basis of an extensive and externally audited quarterly data set for the German magazine market spanning the period I/1998 to II/2004. We use traditional panel data estimators and an estimator suitable for heterogeneity across magazines. We find very robust evidence for positive effects from website visits to circulation. There is no evidence of causality running in the opposite direction. Our findings are contrary to the widespread belief that the Internet will cannibalize print media markets.
Zusätzliche Informationen:

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsibliothek Mannheim bereitgestellt.




+ Zitationsbeispiel und Export

Kaiser, Ulrich und Kongsted, Hans Christian (2005) Do Magazines' "Companion Websites" Cannibalize the Demand for the Print Version? [Arbeitspapier]
[img]
Vorschau



+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detailierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen