The effects of price bundling on consumer evalustions by product offerings


Johnson, Michael ; Herrmann, Andreas ; Bauer, Hans H.


Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 1999
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: International Journal of Research in Marketing : IJRM
Band: 16
Heft: 2
Seitenbereich: 129-143
Ort der Veröffentlichung: Amsterdam
Verlag: Elsevier
ISSN: 0167-8116
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Marketing II (Bauer Em)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: States that bundling of multiple products or components at a set price has become a popular marketing strategy. Evaluation of price bundling research; Psychological research on bundling; Use of mental accounting and related framing effects; Theoretical relationship between objective gains and losses; Empirical study to test hypotheses
Zusätzliche Informationen: Datenuebernahme

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Johnson, Michael und Herrmann, Andreas und Bauer, Hans H. (1999) The effects of price bundling on consumer evalustions by product offerings. International Journal of Research in Marketing : IJRM 16 2 129-143 [Zeitschriftenartikel]



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