IT Capital, Job Content and Educational Attainment


Spitz, Alexandra


[img]
Vorschau
PDF
ZEW82.pdf - Veröffentlichte Version

Download (354kB)

URL: http://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/192
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-1920
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2003
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > Zentrum für Europ. Wirtschaftsforschung (ZEW)
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: O30 J23 J24 C30 ,
Normierte Schlagwörter (SWD): Qualifikationsstruktur , Fertigkeit , Informationstechnik
Abstract: Based on a large data set containing information on occupations between 1979 and 1999, this study explores the black box surrounding the skill-biased technological change hypothesis by analyzing the mechanisms that induce information technologies to be complementary to employees with higher skill levels. Using direct, multidimensional measures of occupational skill requirements, the analysis shows that IT capital substitutes repetitive manual and repetitive cognitive skills, whereas it complements analytical and interactive skills. These changes in the within occupational task mix result in an increased deployment of employees with high levels of education who have comparative advantages in performing non-repetitive cognitive tasks.
Zusätzliche Informationen:

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsibliothek Mannheim bereitgestellt.




+ Zitationsbeispiel und Export

Spitz, Alexandra (2003) IT Capital, Job Content and Educational Attainment. [Arbeitspapier]
[img]
Vorschau



+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detailierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen