Geographical and multi-product linkages of markets : impact on firm equilibrium interactions (some evidence from the European car market)


Leheyda, Nina


[img]
Vorschau
PDF
dp08119.pdf - Veröffentlichte Version

Download (369kB)

URL: http://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/2233
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-22332
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2008
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > Zentrum für Europ. Wirtschaftsforschung (ZEW)
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Normierte Schlagwörter (SWD): Europäische Union , Kraftfahrzeugmarkt , Wettbewerbsbeschränkung , Oligopol , Marktmacht
Freie Schlagwörter (Englisch): multimarket contact , collusion , automobile industry , test for non-nested hypothesis , menu test , structural oligopoly models
Abstract: This paper aims to study geographical and multi-product linkages of markets (multiple market presence) and firm behaviour interdependence as a result of such linkages existence. In particular, it attempts to answer whether the multimarket linkages lead to more cooperative behaviour among the firms, which results in higher prices and profits, and whether the degree of collusive/cooperative behaviour varies across markets. These issues are investigated within a structural oligopoly model for differentiated products for the European automobile market on the basis of the aggregate product-level data for 1970-1999. The results of the study reveal weak (quantitative) effect of multimarket contact on market conduct/pricing in the European car market as well as provide some evidence on the redistribution of the market power from the more collusive to the more competitive markets due to multimarket contact.
Zusätzliche Informationen:

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




+ Zitationsbeispiel und Export

Leheyda, Nina (2008) Geographical and multi-product linkages of markets : impact on firm equilibrium interactions (some evidence from the European car market). [Arbeitspapier]
[img]
Vorschau



+ Suche Autoren in

BASE: Leheyda, Nina

Google Scholar: Leheyda, Nina

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detailierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen