Young, open and international : the impact of search strategies on the internationalization of new ventures


Zimmermann, Jörg ; Grimpe, Christoph ; Sofka, Wolfgang


[img]
Vorschau
PDF
dp09017.pdf - Veröffentlichte Version

Download (186kB)

URL: http://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/2354
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-23540
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2009
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > Zentrum für Europ. Wirtschaftsforschung (ZEW)
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Normierte Schlagwörter (SWD): Deutschland , Unternehmensgründung , Multinationales Unternehmen , Open Source , Informationsverhalten
Freie Schlagwörter (Englisch): new ventures , internationalization , innovation , search strategies , entrepreneurship
Abstract: Young firms with the ability to internationalize early and decisively have received much attention in recent academic discussion. However, relatively little is known about the underlying processes that enable them to skip several stages of the internationalization process. We contribute to this research stream by establishing theoretical links with the emerging open innovation paradigm of firms optimizing their R&D activities by interconnecting them with external partners such as leading customers, universities or specialized suppliers. Based on a sample of more than 2,500 firms in Germany we contrast young and mature firms with regard to the effect of open innovation strategies on internationalization performance. Our results show that both the breadth and depth of search strategies for external knowledge help young firms to enter international markets. Once they have entered these markets, though, the drivers for success seem to shift from general knowledge sourcing to targeted and specific ones.
Zusätzliche Informationen:

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




+ Zitationsbeispiel und Export

Zimmermann, Jörg und Grimpe, Christoph und Sofka, Wolfgang (2009) Young, open and international : the impact of search strategies on the internationalization of new ventures. [Arbeitspapier]
[img]
Vorschau



+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detailierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen