Maintaining (locus of) control? : Assessing the impact of locus of control on education decisions and wages


Piatek, Rémi ; Pinger, Pia


[img]
Vorschau
PDF
dp10093.pdf - Veröffentlichte Version

Download (395kB)

URL: http://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/3093
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-30933
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2010
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > Zentrum für Europ. Wirtschaftsforschung (ZEW)
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 300 Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
Fachklassifikation: JEL: C31 J24 J31 ,
Normierte Schlagwörter (SWD): Deutschland , Persönlichkeitspsychologie , Bildungsverhalten , Bildungsertrag , Lohn , Schätzung
Freie Schlagwörter (Englisch): locus of control , wages , latent factor model , data set combination
Abstract: This paper establishes that individuals with an internal locus of control, i.e., who believe that reinforcement in life comes from their own actions instead of being determined by luck or destiny, earn higher wages. However, this positive effect only translates into labor income via the channel of education. Factor structure models are implemented on an augmented data set coming from two different samples. By so doing, we are able to correct for potential biases that arise due to reverse causality and spurious correlation, and to investigate the impact of premarket locus of control on later outcomes.
Zusätzliche Informationen:

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




+ Zitationsbeispiel und Export

Piatek, Rémi und Pinger, Pia (2010) Maintaining (locus of) control? : Assessing the impact of locus of control on education decisions and wages. [Arbeitspapier]
[img]
Vorschau



+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detailierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen