Family and Gender Still Matter: The Heterogeneity of Returns to Education in Germany


Schnabel, Isabel ; Schnabel, Reinhold


[img]
Vorschau
PDF
dp0267.pdf - Veröffentlichte Version

Download (201kB)

URL: http://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/378
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-3783
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2002
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > Zentrum für Europ. Wirtschaftsforschung (ZEW)
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: J31 C23 ,
Normierte Schlagwörter (SWD): Geschwister , Analyse , Chancengleichheit / Bildung , Familie
Abstract: Using information on family background, we estimate returns to education, allowing for the heterogeneity of returns. In order to control for the unobserved heterogeneity shared by family members, we construct a siblings sample and employ family fixed-effects and family correlated random-effects models. Our main result is that family background still matters despite the substantial political efforts to equalize educational opportunities in Germany. Persons with less-educated parents earn lower wages, but have higher returns to education. This supports the view that persons from less-educated backgrounds still face higher marginal costs in the educational system. The same interplay between the wage level and marginal returns is found for the effect of gender and cohort.
Zusätzliche Informationen:

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




+ Zitationsbeispiel und Export

Schnabel, Isabel und Schnabel, Reinhold (2002) Family and Gender Still Matter: The Heterogeneity of Returns to Education in Germany. [Arbeitspapier]
[img]
Vorschau



+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detailierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen