Intergenerational Poverty Dynamics in Poland: Family Background and Children’s Educational Attainment During Transition


Beblo, Miriam ; Lauer, Charlotte


[img]
Vorschau
PDF
dp0234.pdf - Veröffentlichte Version

Download (345kB)

URL: http://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/410
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-4103
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2002
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: None
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: P36 I21 ,
Normierte Schlagwörter (SWD): Polen , Armut , Chancengleichheit / Bildung , Eltern / Kind , Elternbild
Abstract: In this paper, we analyse the intergenerational transmission of poverty from Polish parents to their children through children's educational attainment during the transition process of the 1990s. The relationship between family background and education is investigated using an ordered probit model of educational attainment with data from the Polish Labour Force Survey. The results show that children's education is strongly related to household structure, parents' education, city size, and region of residence. Household income and the parents' labour market situation have only a weak, though significant, effect on children's education. We conclude that, if poverty transmission takes place between generations, this seems to be primarily caused by the inheritance of human capital rather than by pure wealth effects.
Zusätzliche Informationen:




Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen