The Effects of Website Provision on the Demand for German Women’s Magazines


Kaiser, Ulrich


[img]
Vorschau
PDF
dp0169.pdf - Veröffentlichte Version

Download (367kB)

URL: http://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/447
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-4475
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2001
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > Zentrum für Europ. Wirtschaftsforschung (ZEW)
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: C3 L1 ,
Normierte Schlagwörter (SWD): Deutschland , Frauenzeitschrift , Web Site
Abstract: What happens to demand if a magazine launches a website? This question is empirically analyzed for the German women’s magazine market, a particularly large segment of the German magazine where fierce competition is reigning. Models for differentiated product demand are estimated on panel data covering the period 1990 to 2000, showing that website provision does not significantly affect magazines’ market shares. Magazines that launched a website face a significantly lower price elasticity of demand than competitors that did not go online. Descriptive evidence on the magazines’ website contents shows that websites are used to provide supplementary information and to advertise current print issues.
Zusätzliche Informationen:

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsibliothek Mannheim bereitgestellt.




+ Zitationsbeispiel und Export

Kaiser, Ulrich (2001) The Effects of Website Provision on the Demand for German Women’s Magazines. [Arbeitspapier]
[img]
Vorschau



+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detailierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen