Online Consumer Segments : An International Perspective


Bauer, Hans H. ; Haber, Tobias E. ; Huber, Frank ; Neumann, Marcus M.


Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2005
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Proceedings of the ... EMAC Conference
Band: 34
Veranstaltungsort: Milano, Italy
Veranstaltungsdatum: 24. - 27.05.05
Ort der Veröffentlichung: Stockholm
Verlag: European Marketing Acad.
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Marketing II (Bauer Em)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: The principle of addressing markets in a differentiated fashion acquires outstanding importance in terms of global markets and individual expectations of utility. In this context, global consumer typologies are an effective instrument for identifying regional consumer clusters. The objective of the study is to examine whether the international online users are a homogeneous target group, or if it is possible to identify distinguishable and practice relevant segments. In an international online survey, constructs of the purchasing behaviour were obtained as well as different cluster analyses carried out. The results show that the internet users can be divided into three clusters.

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Bauer, Hans H. und Haber, Tobias E. und Huber, Frank und Neumann, Marcus M. (2005) Online Consumer Segments : An International Perspective. 2005 Stockholm [Konferenzveröffentlichung]



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