Education, Gender and Earnings in France and Germany: Level and Dispersion Effects


Lauer, Charlotte


[img]
Vorschau
PDF
dp0454.pdf - Veröffentlichte Version

Download (409kB)

URL: http://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/717
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-7174
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2004
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > Zentrum für Europ. Wirtschaftsforschung (ZEW)
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: J3 I2 ,
Normierte Schlagwörter (SWD): Deutschland , Frankreich , Bildung , Vergütung
Abstract: This paper analyses the relationship between education, gender and earnings in France and Germany. The model chosen here enables to estimate the impact of education not only on the expected earnings level but also on their dispersion, taking gender-specific sample selectivity into account. The results indicate that the completion of a minimum level of general instruction yields an earnings premium that cannot compensated by a vocational degree. Moreover, education affects the uncertainty of earnings. General qualifications are found to increase the earnings risk, vocational one to reduce it. More education, especially tertiary education, yields a high earnings premium but is associated with the highest earnings uncertainty. Women enjoy a higher earnings premium for education than men and though they face overall a higher earnings uncertainty, they can - more than men - reduce this risk by investing in their education.
Zusätzliche Informationen:

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsibliothek Mannheim bereitgestellt.




+ Zitationsbeispiel und Export

Lauer, Charlotte (2004) Education, Gender and Earnings in France and Germany: Level and Dispersion Effects. [Arbeitspapier]
[img]
Vorschau



+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detailierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen