The Interactive Lecture: Teaching and Learning Technologies for Large Classrooms


Kopf, Stephan ; Scheele, Nicolai ; Effelsberg, Wolfgang


[img]
Vorschau
PDF
Kopf2005a.pdf - Veröffentlichte Version

Download (671kB)

URL: http://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/866
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-8660
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2005
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Wirtschaftsinformatik und Wirtschaftsmathematik > Sonstige - Fakultät für Mathematik und Informatik
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen der Fakultät für Mathematik und Informatik > Institut für Informatik > Technical Reports
Fachgebiet: 004 Informatik
Normierte Schlagwörter (SWD): Interaktives Video , Interaktive Medien
Freie Schlagwörter (Deutsch): interaktive Vorlesung , Partizipatorische Simulation
Freie Schlagwörter (Englisch): interactive lecture , participatory simulation , blended learning , ubiquitous computing
Abstract: Conventional lectures in large classrooms are connected to fundamental didactic problems due to a lack of interactivity and feedback opportunities. In an interactive lecture each student is equipped with a light-weight, mobile device that can be used to interact with the lecturer during the lesson, thus creating an additional channel of communication. These devices support new teaching and learning paradigms such as participatory simulations. In this paper, we present our experiences with the usage of mobile devices in lectures. After discussing the didactic benefits of interactive lectures, we introduce the software toolkits used in our scenarios, we highlight selected tools like a quiz tool or a support tool for participatory simulation, and present major results from six studies we have conducted.
Zusätzliche Informationen:

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




+ Zitationsbeispiel und Export

Kopf, Stephan und Scheele, Nicolai und Effelsberg, Wolfgang (2005) The Interactive Lecture: Teaching and Learning Technologies for Large Classrooms. [Arbeitspapier]
[img]
Vorschau



+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detailierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen