Applying Theories of Fashion to Management Consulting: How Consultants Turn Concepts into Fashions and Sell them to Managers


Kieser, Alfred



URL: http://dx.doi.org/10.5465/APBPP.2001.27442915
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2001
Buchtitel: 61st Annual Meeting of the Academy of Management : Washington, D.C., USA, August 3-8, 2001 : How Governments Matter : Proceedings & Membership Directory ; Abstracts Supplement
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Best Papers, MH
Seitenbereich: A1-A6
Veranstaltungsdatum: August 1, 2001
Herausgeber: Nagao, Dennis H.
Ort der Veröffentlichung: Briarcliff Manor, NY
Verlag: Acad. of Management
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Organisation (Kieser 1978-2010, Em)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: The article discusses management consulting and the correlation between the rise of consulting services and the demand for such services. The article discusses management fashion, a management concept which has become fashionable, and how a concept may be in higher demand because it is getting more publicity within the business community. The article describes the four major paradigms of general theories of management fashion: trickle-down, collective selection, marionette, and ambivalence. The article also discusses business consultants and the rhetoric of management fashion.




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