Lessons Learned about Evaluation in the United States and Some Possible Implications for Europe


Cook, Thomas D. ; Wittmann, Werner W.


Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 1998
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: European Journal of Psychological Assessment
Band: 14
Heft: 2
Seitenbereich: 97-115
Ort der Veröffentlichung: Bern
Verlag: Hogrefe & Huber
ISSN: 1015-5759
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Sozialwissenschaften > Psychologie II (Wittmann)
Fachgebiet: 150 Psychologie
Normierte Schlagwörter (SWD): Evaluation
Abstract: This paper describes the main lessons learned about evaluation in the United States during the last 25 years and speculates about what some of their implications might be for the growing field of evaluation in Europe. We consider the organizational structure of the field, its political context, method preferences, |the use of multiple rather than single evaluative studies and ways to invigorate evaluation as a culture through avoiding certain kinds of method debates, through encouraging certain kinds of evaluation theory debates and through encouraging evaluators to think of themselves as substantive topic experts capable of generalizing from studies about what seems to work in a given substantive area.
Zusätzliche Informationen: Datenuebernahme

Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




+ Zitationsbeispiel und Export

Cook, Thomas D. ; Wittmann, Werner W. (1998) Lessons Learned about Evaluation in the United States and Some Possible Implications for Europe. European Journal of Psychological Assessment 14 2 97-115 [Zeitschriftenartikel]



+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detailierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen