The Effect of Relative Age in the First Grade of Primary School on Long-Term Scholastic Results: International Comparative Evidence using PISA 2003


Sprietsma, Maresa


[img]
Vorschau
PDF
dp07037.pdf - Veröffentlichte Version

Download (491kB)

URL: http://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/1517
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-15176
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2007
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: None
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Fachklassifikation: JEL: I29 I21 ,
Normierte Schlagwörter (SWD): Bildungsniveau , Lebensalter , Allgemein bildende Schule , Vergleich , Welt
Freie Schlagwörter (Englisch): pupil performance , relative age , international comparison
Abstract: In this paper, we estimate the effect of pupil’s relative age within the first grade of primary school on math and reading test scores at age 15. The main objective is to evaluate the long-term causal effect of relative age in the first grades of primary school on pupil’s test in 16 different countries. We use the national rule for admission to primary school to construct the predicted relative age of each pupil. We find that relative age at the start of primary school has a significant positive effect on test scores in most countries. Moreover, we identify some of the channels through which the effect occurs.
Zusätzliche Informationen:




Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen