The Impact of Electronic Service Quality on Customer Satisfaction over Time


Schepers, Jeroen J. L. ; Falk, Tomas ; Hammerschmidt, Maik


URL: http://c.ymcdn.com/sites/www.marketingadvances.org...
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2008
Buchtitel: Advances in marketing : issues, strategies and theories : proceedings of the Annual Meeting of the Society for Marketing Advances, St. Petersburg, Florida, November 4 to 9, 2008
Seitenbereich: 282-283
Autor/Hrsg. des Buches
(nur der Erstgenannte!)
:
Kehoe, William J.
Ort der Veröffentlichung: Tuscaloosa, Ala.
Verlag: Soc. for Marketing Advances
ISBN: 0-9676059-9-7
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Marketing II (Bauer Em)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: This study takes an integrative perspective on the link between e-service quality and customer satisfaction by investigating both asymmetric and dynamic effects. Hypotheses are developed based on customer delight theory and opponent-process theory. Results are obtained by applying dummy variable regression and time-based cohort analysis in two different e-service settings. The findings show that functional-utilitarian e-service quality attributes lose their capability to delight customers over time. In contrast, hedonistic attributes can only be enjoyed after initial experience with an e-service and develop customer delight capabilities in a later relationship stage. These insights help e-service managers to improve the efficiency of service quality investments in the Internet.

Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




+ Zitationsbeispiel und Export

Schepers, Jeroen J. L. ; Falk, Tomas ; Hammerschmidt, Maik (2008) The Impact of Electronic Service Quality on Customer Satisfaction over Time. In: Advances in marketing : issues, strategies and theories : proceedings of the Annual Meeting of the Society for Marketing Advances, St. Petersburg, Florida, November 4 to 9, 2008 2008 Tuscaloosa, Ala. [Konferenzveröffentlichung]



+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detailierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen