Are we spending too many years in school? : Causal evidence of the impact of shortening secondary school duration


Büttner, Bettina ; Thomsen, Stephan L.


[img]
Vorschau
PDF
dp10011.pdf - Veröffentlichte Version

Download (773kB)

URL: http://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/2882
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-28821
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2010
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: None
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Fachklassifikation: JEL: I21 J18 C21 ,
Normierte Schlagwörter (SWD): Sachsen-Anhalt , Allgemein bildende Schule , Bildungsverhalten , Dauer , Bildungsniveau , Lernen
Freie Schlagwörter (Englisch): student performance , school duration , learning intensity , natural experiment
Abstract: This paper analyzes the impact of shortening the duration of secondary schooling on the accumulation of human capital. In 2003, an educational policy reform was enacted in Saxony-Anhalt, a German state, providing a natural experimental setting. The thirteenth year of schooling was eliminated for those students currently attending the ninth grade. Tenth grade students were unaffected. The academic curriculum remained almost unaltered. Using primary data from the double cohort of Abitur graduates in 2007, significant negative effects were discovered for both genders in mathematics and for females only in English. The effects on literature were not statistically significant.
Zusätzliche Informationen:




Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen