Variation of learning intensity in late adolescence and the impact on noncognitive skills


Büttner, Bettina ; Thiel, Hendrik ; Thomsen, Stephan L.


[img]
Vorschau
PDF
dp11007.pdf - Veröffentlichte Version

Download (1MB)

URL: http://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/3132
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-31329
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2011
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: None
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: I21 I28 J24 C21 ,
Normierte Schlagwörter (SWD): Persönlichkeitsfaktor , Non-Kognitivismus , Schulbildung , Sekundarstufe 2 , Fünffaktorenmodell der Persönlichkeit
Freie Schlagwörter (Englisch): noncognitive skills , human capital formation , learning intensity , natural experiment , Big Five , Locus of Control , reciprocity , self-control
Abstract: Despite the interdependence between cognitive and noncognitive skills, empirical studies have shown a longer period of acquisition in life-time for the latter besides relevance for educational and labor market success. Analyzing returns of investments during different periods of life is therefore economically meaningful. We evaluate the effects of a substantial increase in the amount of curriculum per unit of time (learning intensity) at the end of higher secondary schooling on nine types of these skills. The results show no influence on the acquisition of noncognitive skills, indicating that personality does rather not depend on schooling investments in late adolescence.
Zusätzliche Informationen:




Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen