Web information tracking using ontologies


Maedche, Alexander



DOI: https://doi.org/10.1002/isaf.230
URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/isaf.23...
Weitere URL: https://www.researchgate.net/publication/220613903...
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 2004
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Intelligent Systems in Accounting Finance and Management
Band/Volume: 12
Heft/Issue: 3
Seitenbereich: 215-225
Ort der Veröffentlichung: New York, NY [u.a.]
Verlag: Wiley
ISSN: 1099-1174
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Außerfakultäre Einrichtungen > Institut für Enterprise Systems (InES)
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftsinformatik IV (Mädche 2009-2015)
Fachgebiet: 000 Allgemeines, Wissenschaft
Abstract: Bringing knowledge management to practice one typically has to focus on concrete problems that exist in the daily work of the knowledge worker. We consider the task of tracking relevant information on the Web as important and time consuming, and thus as a concrete problem. In this paper we introduce an integrated approach for Web information tracking using ontologies. The overall approach has been implemented within a case study carried out at DaimlerChrysler AG.




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