How to Successfully Conduct Price Negotiations in Business Markets


Homburg, Christian ; Ott, Evelyn ; Totzek, Dirk



URL: https://www.bwl.uni-mannheim.de/media/Einrichtunge...
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2012
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: IMU Research Insights
Band/Volume: 011
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Verlag: Institut für Marktorientierte Unternehmensführung, Universität Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Business-to-Business Marketing, Sales & Pricing (Homburg 1998-)
Außerfakultäre Einrichtungen > Institut für Marktorientierte Unternehmensführung (IMU)
Fachgebiet: 650 Management
Abstract: The study examines the influence of different negotiation goals of buyers and sellers on both economic and relational outcomes. The study addresses major pitfalls in sellers’ conduct of price negotiations and introduces instruments to increase performance with respect to economic and relational outcomes.




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