Teachers' professional goal orientations: Importance for further training and sick leave


Nitsche, Sebastian ; Dickhäuser, Oliver ; Fasching, Michaela S. ; Dresel, Markus



DOI: https://doi.org/10.1016/j.lindif.2012.07.017
URL: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S...
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 2013
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Learning and Individual Differences
Band/Volume: 23
Seitenbereich: 272-278
Ort der Veröffentlichung: Amsterdam [u.a.]
Verlag: Elsevier
ISSN: 1041-6080
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Sozialwissenschaften > Pädagogische Psychologie (Dickhäuser 2008-)
Fachgebiet: 150 Psychologie
Freie Schlagwörter (Englisch): Teacher ; Goal orientation ; Further training ; Perceived occupational strain ; Sick leave
Abstract: The present study examined the relevance of teachers' individual goal orientations for the attendance of further training and sick leave in the teaching profession. Regression analysis indicated a positive effect of learning goal orientation (i.e., the desire to improve one's teaching skills and knowledge) along with a negative effect of work avoidance (i.e., the desire to keep one's workload as low as possible) on the number of attended trainings. The opposite pattern was seen with regard to the number of reported sick days. These effects persisted even when relevant attitudes (i.e., attitude toward further training) and perceptions (i.e., perceived occupational strain) were taken into account.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen