Advertising, attention, and financial markets


Focke, Florens ; Ruenzi, Stefan ; Ungeheuer, Michael


DOI: 10.2139/ssrn.2544294
URL: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_i...
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2018
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: SSRN Working Paper Series
Ort der Veröffentlichung: Rochester, NY
Verlag: SSRN
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Außerfakultäre Einrichtungen > GESS - CDSB (BWL)
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Internat. Finanzierung (Ruenzi)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: Using daily advertising data, we analyze short-term effects of advertising on investor attention and on financial market outcomes. We develop a new proxy for investor attention based on companies' Wikipedia page views and show that advertising has a positive impact on investor attention, but only little impact on turnover and liquidity. Most importantly, short-term stock returns are not influenced by advertising. Further results suggest that previous findings of a positive relation between advertising and returns are due to reverse causality. Thus, the belief that stock prices can be temporarily inflated via advertising is misguided.

Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




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Focke, Florens ; Ruenzi, Stefan ORCID: 0000-0002-6492-1701 ; Ungeheuer, Michael (2018) Advertising, attention, and financial markets. Rochester, NY [Arbeitspapier]



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