Additional career assistance and educational outcomes for students in lower track secondary schools


Fitzenberger, Bernd ; Licklederer, Stefanie


[img]
Vorschau
PDF
dp17024.pdf - Veröffentlichte Version

Download (890kB)

URL: https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/43365
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-433650
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2017
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: ZEW Discussion Papers
Band/Volume: 17-024
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: I20 , J24,
Freie Schlagwörter (Englisch): Lower track secondary schools , career guidance , educational upgrading
Abstract: Based on local policy variation, this paper estimates the causal effect of additional career assistance on educational outcomes for students in Lower Track Secondary Schools in Germany. We find mostly insignificant effects of the treatment on average outcomes, which mask quite heterogeneous effects. For those students, who are taking extra cursework to continue education, the grade point average is unaffected and the likelihood of completing a Middle Track Secondary School degree falls. In contrast, educational outcomes improve for students who do not take extra coursework. Hence, the treatment causes a reversal of educational plans after graduation.




Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen