The value of visibility


Hillert, Alexander ; Ungeheuer, Michael



URL: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_i...
Weitere URL: http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2689652
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2015
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Verlag: Universität
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Außerfakultäre Einrichtungen > GESS - CDSB (BWL)
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Internat. Finanzierung (Ruenzi 2009-)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: We analyze the relation between firm visibility and stock returns, using a novel dataset on New York Times coverage of U.S. firms from 1924 to 2013. We find that firms with persistently higher levels of media coverage exhibit predictably higher returns. Top-quintile outperform bottom-quintile coverage stocks by 2.64% per year (Sharpe Ratio of 0.47, Momentum: 0.47). Higher media coverage predicts significant improvements in corporate governance, as well as higher sales growth and profitability growth. Thus, the evidence is consistent with visibility creating value through monitoring and advertising, while stock markets inadequately price the positive effects of firm visibility.




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