The Influence of Avatars on Online Consumer Shopping Behavior


Holzwarth, Martin ; Janiszewski, Chris ; Neumann, Marcus M.


Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 2006
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Journal of Marketing
Band/Volume: 70
Heft/Issue: 4
Seitenbereich: 19-36
Ort der Veröffentlichung: Chicago, Ill.
Verlag: Publications Group of the American Marketing Association
ISSN: 0022-2429
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Marketing II (Bauer Em)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Normierte Schlagwörter (SWD): Electronic Commerce
Abstract: One impediment to Web-based retail sales is the impersonal nature of Web-based shopping. One solution to the impersonal nature of Web-shopping is to use an avatar to deliver product information. An avatar is a graphic representation that can be animated by means of computer technology. Study 1 shows that using an avatar sales agent leads to more satisfaction with the retailer, a more positive attitude toward the product, and a greater purchase intention. Study 2 shows that an attractive avatar is a more effective sales agent at moderate levels of product involvement, but an expert avatar is a more effective sales agent at high levels of product involvement.
Zusätzliche Informationen: Datenuebernahme

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Holzwarth, Martin ; Janiszewski, Chris ; Neumann, Marcus M. (2006) The Influence of Avatars on Online Consumer Shopping Behavior. Journal of Marketing 70 4 19-36 [Zeitschriftenartikel]



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