A Generic Proxy System for Networked Computer Games


Mauve, Martin ; Fischer, Stefan ; Widmer, Jörg


URL: http://dx.doi.org/10.1145/566500.566504
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2002
Buchtitel: NetGames '02 : Proceedings of the 1st workshop on Network and system support for games
Seitenbereich: 25-28
Ort der Veröffentlichung: New York, NY
Verlag: ACM Press
ISBN: 1-58113-493-2
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Wirtschaftsinformatik und Wirtschaftsmathematik > Praktische Informatik IV (Effelsberg -2017)
Fachgebiet: 004 Informatik
Abstract: In this work: in-progress report we present the general outline of a research project which aims at providing proxy support for networked computer games. The problems of both client-server and fully replicated architectures are discussed and we reason that employing proxy technology, which has been successfully used for other networked applications, is advantageous for this class of applications as well. In particular we describe how a proxy system for networked computer games can help with providing congestion control, achieving robustness, minimizing the impact of network delay and providing fairness.

Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




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Mauve, Martin ; Fischer, Stefan ; Widmer, Jörg (2002) A Generic Proxy System for Networked Computer Games. In: NetGames '02 : Proceedings of the 1st workshop on Network and system support for games 2002 New York, NY [Konferenzveröffentlichung]



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