Zurück zur Übersicht
Exportieren als [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Gruppieren nach: Erscheinungsjahr | Autoren | Dokumenttyp | Keine Sortierung
Springe zu: 2016 | 2011 | 2010

2016

Reich, Sabine (2016) A construal level theory approach to health media effects. Open Access Mannheim [Dissertation]
[img]
Vorschau

2011

Vorderer, Peter ; Roth, Franziska (2011) How do we entertain ourselves with literary texts? Scientific study of literature 1 1 136-143 [Zeitschriftenartikel]

Trepte, Sabine und Reinecke, Leonard (2011) Privacy online : Theoretical approaches and perspectives on the role of privacy in the Social Web. Berlin [u.a.] [Buch]

Trepte, Sabine ; Reinecke, Leonard (2011) The pleasures of success : game-related efficacy experiences as a mediator between player performance and game enjoyment. Cyberpsychology, Behavior and Social Networking 14 9 555-557 [Zeitschriftenartikel]

Trepte, Sabine ; Reinecke, Leonard (2011) The Social Web as a shelter for privacy and authentic livingf tit Privacy online. Berlin [u.a.] 61-73 [Buchkapitel]

Trepte, Sabine ; Reinecke, Leonard ; Behr, Katharina-Maria (2011) Playing myself or playing to win? Gamers’ strategies of avatar creation in terms of gender and sex. Hershey, Pa. 329-352 [Buchkapitel]

Tamborini, Ronald ; Grizzard, Matthew ; Bowman, Nicholas David ; Reinecke, Leonard ; Lewis, Robert J. ; Eden, Allison (2011) Media enjoyment as need satisfaction : the contribution of hedonic and nonhedonic needs. Journal of Communication 61 6 1025-1042 [Zeitschriftenartikel]

Reinecke, Leonard ; Klatt, Jennifer ; Krämer, Nicole (2011) Entertaining media use and the satisfaction of recovery needs : Recovery outcomes associated with the use of interactive and non-interactive entertaining media. Media Psychology 14 2 192-215 [Zeitschriftenartikel]

Reinecke, Leonard (2011) Rezension zu: Kneidinger, Bernadette: Facebook und Co : Eine soziologische Analyse von Interaktionsformen in Online Social Networks. Wiesbaden, 2010. Medien & Kommunikationswissenschaft : M & K 59 589-590 [Rezension]

Sowka, Alexandra ; Roth, Franziska (2011) Der Forschungsstand: Rezeption und Wirkung von In-Game-Werbung. Berlin 43-52 [Buchkapitel]

Sowka, Alexandra ; Roth, Franziska ; Klimmt, Christoph ; Daschmann, Gregor (2011) Rezeption und Wirkung von In-Game-Werbung: Ein experimenteller Vergleich von Kindern und Erwachsenen. Berlin 151-174 [Buchkapitel]

Vorderer, Peter (2011) What’s next? Remarks on the current vitalization of entertainment theory. Journal of Media Psychology 23 1 60-63 [Zeitschriftenartikel]

Roth, Christoph ; Klimmt, Christoph ; Vermeulen, Ivar ; Vorderer, Peter (2011) The experience of Interactive Storytelling: Comparing "Fahrenheit" with "Facade". Berlin [u.a.] 13-21 [Buchkapitel]

2010

Trepte, Sabine ; Reinecke, Leonard (2010) Avatar creation and video game enjoyment: Effects of life-satisfaction, game competitiveness, and identification with the avatar. Journal of Media Psychology 22 4 171-184 [Zeitschriftenartikel]

Klimmt, Christoph ; Hefner, Dorothée ; Vorderer, Peter ; Blake, Christopher (2010) Identification with video game characters as automatic shift of self-perceptions. Media Psychology 13 4 323-338 [Zeitschriftenartikel]

Hartmann, Thilo ; Vorderer, Peter (2010) It’s okay to shoot a character: Moral disengagement in violent video games. Journal of Communication 60 1 94-119 [Zeitschriftenartikel]

Hartmann, Thilo ; Klimmt, Christoph ; Vorderer, Peter (2010) Telepresence and media entertainment. New York, NY [u.a.] 137-157 [Buchkapitel]

Diese Liste wurde am Thu Feb 21 22:02:35 2019 CET automatisch erstellt.